FA QUE VIATGEM...

26 de maig 2010

Enmig del desert!!!

Aquí és on es troba San Pedro de Atacama, justament enmig del desert que li dóna nom. Hem passat 3 dies disfrutant d'aquesta regió del país, la més àrida del planeta!!!

San Pedro no és gaire gran i els carrers estan sense asfaltar, el que li dóna un cert aire de "far west", el curiós és que al trobar-se enmig del desert, els dies són molt calorosos i les nits molt fredes així que totes les cases estan fetes de "adobe" (fang), un aïllant natural que permet mantenir temperatures súper agradables dins els hostals, supermercats, restaurants...a més a més, i per normativa, els edificis només tenen una planta d'alçada així que visualment el poble és força curiós.

Els voltants de San Pedro de Atacama són impressionants i si els visites amb un bon guia pots tenir un curs accelerat de geologia súper interessant. Primer vam visitar el Valle de la Muerte i el Valle de la Luna. Vam veure formacions rocoses que s'han originat com a conseqüència de l'erosió de l'aigua durant milions d'anys, vam creuar esplanades que en el passat havien sigut glaciars i ens vam meravellar amb unes muntanyes "baby" de pocs metres d'alçada que d'aquí a uns 6 milions d'anys faran 3.000-4.000 metres d'alçada. Al final del tour vam gaudir dels colors de la posta del Sol al Valle de la Luna, que rep aquest nom per la semblança amb el terra de la Lluna.

L'endemà vam matinar de valent (a les 3.30 va sonar el despertador!!!) per poder contemplar l'activitat dels gèisers del Tatio, el camp de gèisers a més altitud del món (estan a 4.300m d'alçada). Vam arribar als gèisers a les 6...us podeu imaginar la rasca que feia!!!! Ara, el fred se'n va quan tens els gèisers a tocar i veus com des del terra surt aigua a 95º (va fent xup xup) i s'aixeca un núvol de vapor a més de 10 metres!!!! Vas caminant entre els gèisers i sembla que estiguis en un altre planeta...
El fotut del tema és que s'activin tan d'hora i t'obliguin a llevar-te a hores en què hauries d'estar roncant i somiant, però val molt la pena!!!

Després de veure com es formen els volcans, les muntanyes, els rius, les valls, els llacs i...fins i tot els pèls del nas ;), agafem un autobús amb què creuarem el desert d'Atacama i arribarem de nou a Santiago de Chile. En total, 24 hores d'autobús!!! Toma moreno!!! Per sort som a Xile i no a Bolívia i segur que el viatge serà molt més còmode i bastant més segur.

A Santiago aprofitarem per descansar una mica, per tallar-nos els cabells (que bona falta ens fa) i per preparar el viatge a l'Illa de Pasqua!! Fins al proper post!!