FA QUE VIATGEM...

24 de maig 2010

Salar de Uyuni...la joia del país!!!

L'espectacular comiat que hem fet de Bolívia ha estat en un tour de 3D/2N on hem visitat el famós Salar de Uyuni i el sud-oest del país.

Han estat 3 dies en 4x4 sense dutxar-nos (som uns guarrillos!!), plens de pols, amb un fred de collons (estàvem a més de 4000m), però gaudint d'un paisatge únic. Hem vist el salar més gran del món, hem creuat 2 deserts, hem vist llacunes de colors inimaginables i farcides de flamencs i llames, i tot això amb la sort de compartir-ho amb un grup reduït i molt ben avingut.

En total érem 6 turistes i el conductor/guia/cuiner: la Naomi i en Jason, una parella australiana que volta 6 mesos per Amèrica del sud, l’Oli, un anglès que porta un any entre Amèrica central i Amèrica del sud, la Carri, una californiana que s’ha patejat gairebé tot el món, nosaltres i el guía més avorrit de Bolívia, el Johny (àlies Juanito).

El dia que havíem de començar l’excursió es va posar a nevar i feia molt de vent, així que vam endarrerir un dia la sortida. Vam començar el primer dia com uns senyors a les 11h del matí i la primera parada va ser el cementiri de trens que no és altra cosa que ferralla amuntegada als afores d’Uyuni. Després ja vam enfilar el 4x4 direcció al Salar de Uyuni, el highlight del tour!!!

El salar té una superficie de 12.000km2 i està situat a 3.600m d’alçada. Cada any el salar es va expandint i es calcula que en 30 anys arribarà al poble d’Uyuni, situat a uns 30km. Fa 40.000 anys el salar era un llac connectat amb el Llac Titicaca (a l’extrem nord-oest del país).

El més curiós d’aquest lloc és que ni les brúixoles ni els mòbils funcionen així que els guies, avorrits o no, es guien pel sol per poder situar-se!!!increïble!!!a més a més, la capa de sal té només 40cm de gruix i a sota hi ha uns 10m d’aigua així que estar dins d’un 4x4 circulant pel mig és una passada!!!!lògicament, els conductors saben perfectament per on poden passar i per on no. De fet, algun turista que s’ha volgut estalviar els diners del tour i anar-hi per la seva banda, o bé s’ha perdut pel salar, o bé s’ha quedat empantanegat. Hem de dir, que tot i això, ens vam creuar amb ciclistes molt valents que, suposem, seguien les marques dels 4x4.

El salar és impressionant, miris on miris tot és blanc, i et fa la sensació d’estar al cel!!!passem el dia recorrent aquest lloc, parem a dinar en un hotel de sal on tot (llits, cadires, taules, terra…) està fet de sal i a la tarda fem una paradeta a l’Illa Incahuasi. Aquesta illa és un oasi dins del salar, és plena de cactus enormes i aquí aprofitem per fer fotos amb alguns dels companys del tour tot fent volar la imaginació…

Al final del dia, sortim del salar i fem nit en un hotel de sal.

L’endemà enfilem carretera i manta i ens endinsem a Los Lípez (sud-oest del país) per visitar “las joyas del altiplano” i Laguna Colorada tot creuant el nostre primer desert. Tot i que en aquesta època de l’any ja comença a fer molt de fred, aconseguim veure flamencs en estat natural. “Las joyas del altiplano” és un conjunt de 4 llacunes que contenen minerals com el vorex. Creuem el desert de Siloli per arribar a la Laguna Colorada, una llacuna que canvia de color a partir de la tarda agafant tons vermellosos.

Aquest dia es fa una mica pesat ja que fem uns 400km i les carreteres en aquest punt del país no existeixen, així que gran part del camí el fem camp a través. És impressionant creuar un desert envoltat de muntanyes i volcans nevats!!!

L’últim dia toca matinar de valent i a les 5 de la matinada ja estem al 4x4 pelats de fred per veure els gèisers Sol de Mañana (a 4.800m), ja que la seva activitat comença amb la sortida del sol. Després creuem el desert Salvador Dalí, anomenat així perquè el seu paisatge desendreçat recorda els quadres del pintor empordanès, per arribar a Laguna Verde i creuar la frontera amb Xile. Amb aquests paisatges diem adéu a Bolívia.

A migdia ja som a San Pedro de Atacama (Xile), us ho expliquem al proper post!!!només dir-vos que per fi, després de 3 dies, ens hem dutxat…i amb aigua ben calenteta!!!