FA QUE VIATGEM...

17 de juny 2010

Un paradís anomenat Fernando de Noronha!!!!

Fins fa uns mesos aquest lloc era un total desconegut per nosaltres dos però després d'hores i hores de recerca a blogs de viatgers, algunes webs i a la fabulosa Lonely Planet ; ), vam descobrir que aquest lloc valia la pena una visita. Aquest cop l'hem encertat de ple!!!i diem aquest cop perquè de vegades les recerques et juguen males passades ; )

El cas és que hem disfrutat durant 4 dies de platges desertes, aigües cristal·lines, ens hem posat morenos i hem vist bestioles a dins i a fora del mar.

Les de fora del mar no ens les esperàvem...la pega que té aquesta illa és que tot val una pasta gansa i ja només per estar-t'hi et fan pagar una taxa diària!!!veient el percal, aquí els llestos vam decidir anar a una pousada baratíssima, d'aquelles de bueno-bonito-barato, però a part del barato, ni bueno ni bonito ;(. Més que hostal era una casa familiar, això sí, molt simpàtics, però bastant guarros!!!ens van donar una habitació doble on, de dia, tot era normal però quan es va fer fosc "los otros" van aparèixer!per no entrar gaire al detall direm que vam acabar amb el llit i el terra ple de bitxos i un cop els vam exterminar (vam trigar un parell d'hores) i ja estàvem llestos per intentar dormir, un escarbat gegant va caure a sobre l'Albert!!!

La cosa ja era fastigosa total, així que vam demanar canvi d'habitació i l'endemà vam canviar l'hostal que, aquest sí, era más bueno-más bonito-más barato que el otro!!!però no us penseu que quatre bitxos i un escarbat van fer que prenguéssim aquesta decisió, l'endemà esmorzant a la casa dels guarros el súmum va ser veure un llangardaix gegant dins la cafetera!!!

Els animals terrestres ja estaven vistos, ara ens faltaven els aquàtics així que vam dedicar el nostre temps a fer snorkel, recórrer totes les platges de l'illa i fer una mica de vacances que ja ens tocava!!!sí sí, això de viatjar és molt dur!!!que si ara el bus, fes la motxilla, carrega la motxilla (pesen uns 17kg cadascuna) , desfés la motxilla, busca hostal, agafa un altre bus...necessitàvem uns dies per desconnectar i fer el gos!!

Tornant al tema de l'snorkel, hem vist peixos de mil colors i mides, tortugues, rajades i fins i tot un tauró, no tenim fotos però aquest tema ja l'hem posat a la llista de deures!!!quan puguem comprarem una càmera aquàtica!!

Aquest desconegut arxipèlag està situat a uns 400km de la costa brasilenya al davant de Natal, compta amb un 70% declarat Parc Nacional Marí per protegir els tresors naturals. A més a més, al 2002 va ser declarada Patrimoni Mundial per la UNESCO.

Diem desconegut perquè el 90% del turisme és nacional, es tracta d'una illa molt desconeguda pels estrangers i compta amb 3 de les 5 millors platges de Brasil segons els rànkings. La top 1, Baía do Sancho, es troba també al nª10 del rànking mundial.

"Y como no es lo mismo contarlo que vivirlo" i vosaltres no podeu venir, aquí teniu unes fotos ;)

Praia da Conceição amb el Morro do Pico de fons (el punt més alt de l'illa amb 323m)

Praia do Meio

Nosaltres a la Baía dos Porcos

Baía dos Porcos

Baía do Sancho

Baía do Sancho (millor platja del Brasil)

Mítica foto de Fernando de Noronha, mirador de la Baía dos Porcos (2ª millor del Brasil)

Praia do Leão (3ª millor platja del Brasil)

Un cop relaxats hem tornat al continent i estem baixant per la costa brasilenya. Vam passar un parell de dies a Natal on vam fer snorkel a Maracajaú (no fue lo mismo!!!!we miss you Fernando!!!) i la bugada que els banyador estaven més salats que un bacallà ;).

Avui hem arribat a Praia da Pipa i ha plogut durant tot el dia...we miss you so much Fernando!!!