FA QUE VIATGEM...

18 d’ag. 2010

Collons, quin fred a Melbourne!!!

El canvi de clima ha estat brutal, dels 28 graus de Fiji hem passat a uns 10 graus a Melbourne però no hi ha res que un parell de capes, una jaqueta, un gorro, un guants i un buff no solucionin ; ). Hem deixat aparcades les xancletes i els banyadors durant uns dies i ara estem disfrutant de l'hivern australià en tota regla!!!!

Melbourne és potser la ciutat més antiga i europea de les tres que hem visitat en aquest país, també la més freda!!la ciutat és plena de petits restaurants, cafeteries, bars que estan animadíssims de dilluns a diumenge!!!altra cosa que ens ha sorprès molt gratament aquí és que, a diferència dels altres llocs que hem visitat, dissabtes i diumenges hi ha vida, les botigues estan obertes i hi ha un munt de gent pels carrers del centre.

Els terrenys de la ciutat van ser "comprats" als aborígens al 1835 per un anglès molt espavilat, John Batman, que els va donar quatre mantes, eines, farina i roba a canvi de les 250.000 hectàrees de terra que es va endosar amb el negoci. I d'aquesta manera tan legal i poc abusiva es van anar construint les cases els colonitzadors fins a crear el que avui coneixem com a Melbourne.

Hem passejat pel centre, hem tafanejat les botigues de la mítica Brunswick Street, hem menjat sushi per quatre duros al Chinatown (tot i el nom trobes menjar de qualsevol país asiàtic), hem fet un cafetó per escalfar-nos a la versió australiana d'Starbucks, el Gloria Jean's, i després de tant caminar vam anar a petar als Fitzroy Gardens.

I com que després de 15 dies de jeure a Fiji estàvem una mica cul inquiets, vam seguir una massa de gent que portava bufandes i banderes d'algun equip d'algun esport!!!vam acabar asseguts al Melbourne Cricket Ground mirant un partit de futbol australià ("footy" com el coneixen aquí) entre dos equips de la ciutat (el Carlton i els Tigers de Richmond). Res a veure amb un partit del Barça al Camp Nou (comentari de l'Albert!!!).

Entrades comprades

A punt de començar el partit

Gaudint del footy

L'endemà vam anar al mercat!!!concretament al Queen Victoria Market i vam tenir una regressió barcelonina...com si estiguéssim al Mercat del Ninot fent la compra setmanal!!!no ens ho esperàvem pas però és ben bé com els nostres mercats amb les parades ben muntades, el menjar super fresc i un xivarri de cal déu de l'estil "reina, mira quin llobarro que tinc!!!" però en anglès ; )

I tot tenia tan bona pinta que vam acabar comprant, i no llobarro però sí un parell de filets de salmó del mar de Tasmània i unes gambetes que vam passar per la paella amb una mica d'all i oli i van acompanyar de conya l'amanida d'espinacs, un sopar de luxe a la cuina destartalada i en obres de l'hostal!!!

Núria ha dit...

Ostres, el que donaria ara per ser aquí!! Disfruteu molt i gaudiu del fred!!