FA QUE VIATGEM...

8 de març 2010

De trekking per Torres del Paine

Un dels destins obligats de la Patagònia és el Parc Nacional Torres del Paine. I aquí, si vols veure alguna cosa s'ha de suar i de caminar, sobretot, caminar. Les Torres del Paine són uns pilars de granit que fan més de 3.000m d'alçada i són el que crida més l'atenció del parc. Però et trobes també amb "Los Cuernos" (uns altres pilars de granit), glaciars, rius, valls farcides de boscos i molts animals.

Hi ha moltes excursions per fer, des de les d'un dia fins a les de 10 dies non stop. El recorregut més popular és el de la "W", que és el que vam fer nosaltres. Rep aquest nom perquè, sobre el mapa, el circuit té forma de W. Un gran exemple d'originalitat!! Aquest circuit normalment es fa entre 4 i 5 dies i tens l'opció de dormir en refugis o bé en campaments. Nosaltres el vam fer en 4 dies i vam optar pels refugis (no era qüestió d'experimentar amb tendes d'acampada al mig de la Patagònia!!! No sabeu el vent que pot arribar a bufar per aquí!!)

Us passem una petita cronologia dels 4 dies amb algunes fotos del que vam veure. En total vam caminar 60 km!!! Hem recuperat músculs que feia temps que dormien i n'hem descobert de nous!!!

DIA 1: Glaciar Grey
Aquest dia va ser bastant relaxat i tampoc ens vam atabalar gaire amb la caminada per tal de reservar forces pels dies que venien per davant. Vam caminar unes 4 horetes tenint en compte que entre que vam arribar i ingressar al parc vam començar a caminar a les 13h...

DIA 2: Valle del Francés i "Los Cuernos"
Sens dubte el dia en que més vam gaudir del paisatge!Durant tot el dia vam tenir davant nostre "Los Cuernos", vam vuere llacs immensos, creuar rius, vam presenciar algun allau del glaciar al Valle del Francés i ens vam endinsar de ple al parc nacional.

DIA 3: Les Torres del Paine
Aquest dia...buff!!aquest dia vam caminar 9 hores però van valdre molt la pena!!!!Vam començar a caminar a les 8h del matí i després de 6 hores vam arribar al refugi. Vam decidir descansar una horeta per agafar forces i deixar-hi les motxilles abans de reemprendre la marxa cap al HIGHLIGHT del trekking: Torres del Paine.
Vam trigar un total de 4 hores, dues de pujada o "escalada" i dues de baixada o "patinada". Ens expliquem: La primera hora de pujada és bastant normaleta, però l'última hora és tot pedra i sorra, així que o bé rellisques o bé t'has d'enfilar per les roques i intentar no tenir un atac de vertigen quan mires avall, ja que el desnivell de la darrera hora és molt HEAVY!!!!Sabent això ja us podeu imaginar la baixada. L'esforç es veu recompensat quan arribes al mirador de les Torres i et quedes embadalit mirant-les i sembla que el temps es pari. Com us podeu imaginar, el sopar ens va saber a glòria i fins i tot ens vam premiar l'Albert amb una birreta i la Sandra amb una copeta de vi negre, quins grans esportistes ;)!!!!

DIA 4: Retorn a Puerto Natales
Dia suau en comparació a l'anterior però amb la tonteria vam acabar caminant 4 hores. D'aquest dia destaquem la peazo dutxa que ens vam fotre a l'hostal de Puerto Natales!!!

Ara som a El Calafate on hem vist el Perito Moreno però aquesta aventura us la expliquem al següent post ja des de Esquel, un poblet a prop de Bariloche!!demà agafem un bus de 48hores que ens hi portarà per la mítica RUTA 40 (la del Che Guevara)!!!!

francesc ha dit...

molt xula la crònica! en prenc nota perquè jo també volia fer aquest trekking :)