FA QUE VIATGEM...

25 d’abr. 2010

El Valle Sagrado

Abans d'atacar el Machu Picchu, hem fet un vol pel Valle Sagrado, una vall plena de runes de temples inques. És increïble la tècnica que tenia aquesta gent tant per pujar les pedres muntanya amunt com per la solidesa de les seves construccions, les quals han sobreviscut a terratrèmols, guerres i pluges torrencials.

Com que es troba bastant a prop de Cuzco, en un dia pots visitar alguns pobles i jaciments.

Primer vam visitar el poble i les runes de Pisaq. Primer vam recórrer el mercat, on ens vam creuar amb el gos peruà. És una raça de gos que només es troba al Perú i que fa una mica d'angúnia, ja que només té pèl a la cresta i a la cua.

Un cop vist el mercat, vam anar cap a les runes. En aquest cas són terrasses de cultiu i 6 ciutats inques. Aquesta gent cultivava pràcticament qualsevol tipus d'aliment a més de 2.000m d'alçada!!!

Vam compartir el dinar amb el Jordi i la Karen, una parella de catalans que també estàn fent la volta al món durant 6 mesos, us deixem el seu bloc guainot.

Després de dinar, vam anar a les runes d'Ollantaytambo, un complex espectacular que aglutinava les feines agrícoles, religioses, militars i socials. Les fotos parlen per si soles.

D'Ollantaytambo vam agafar una mena de taxi-bus que ens va deixar a l'estació de Perurail per dirigir-nos a Aguas Calientes, punt de partida del highlight del país: Machu Picchu

Karen i Jordi ha dit...

Ei hola parelleta!
Ja tornem a ser a Cusco... quina pallissa avui, des de les 4 del matí que no parem.
Us passo el nostre email per si ens podeu fer arribar lo d'Iberia: guainot.email@gmail.com, o jordiarchs@gmail.com, o karen.aragon@hotmail.com

moltes gracies i millors aventures
fins aviat

Gemma ha dit...

Quins records! Al cap m'heu fet venir les olors i els colors impressionants del mercat de Pisaq! Una passada! I algunes de les ruïnes del "boleto turístico" del Valle Sagrado! :) Se m'ha posat la pell de gallina només de recordar-ho!
Heu de tornar a Cuzco? (La meva germana hi va estar vivint durant 8 mesos, i per això ho conec ;P ). Si sí, aneu a un bar que es troba al barrio de San Blas, que es diu "Km 0". El porten uns espanyols molt macos, i gairebé sempre hi ha música en directe de grups locals, etc. Us ho recomano! Una abraçada i que continueu bé amb el viatge! :)