FA QUE VIATGEM...

20 d’abr. 2010

Trekking pel Canyó del Colca

Ens recullen a les 3.30h del matí a l'hostal per començar l'aventura de 3 dies al Canyó del Colca, el més profund del món.

De camí parem per esmorzar a Chivay, un poble que està a uns 3.000m d'alçada, i continuem cap a la Cruz del Cóndor (3.400m) per veure com volen aquests animals; després de gairebé una hora d'espera en veiem uns 7 i són realment impressionants. Amb les ales completament obertes fan uns 3 metres de llargada i drets fan 1,25m d'alçada així que com podeu imaginar imposen una mica, sobretot quan volen per sobre del teu cap.

Després anem directes cap a Cabanaconde (3.200m) des d'on, després de dinar, comencem el trekking i ens endinsem al Canyó. Després d'un desnivell d'uns 1.000m i de gairebé 5 hores baixant arribem al poble de San Juan de Cuccho on passem la nit en una mena de cabanyes molt bàsiques sense electricitat.

L'endemà ens llevem a les 7 i després d'esmorzar comencem a caminar passant per un parell de poblets. Als pobles del Canyó només viuen unes 70 persones i encara utilitzen estris i un estil de vida de 100 anys enrera!!!l'electricitat ha arribat al Canyó fa només uns 2 anys però no tothom hi te accés i el jovent s'estima més "progressar" i anar a ciutats com a Arequipa a buscar-se la vida.
Després de gairebé 4 hores de caminar i parant als pobles per parlar amb els locals, arribem a un lloc anomenat Oasis!!i realment ho sembla ja que es tracta d'allotjaments igual de bàsics que el de la nit anterior (res d'aigua calenta ni electricitat) però amb unes piscines naturals i ben fresquetes que van de conya per recuperar-se del cansament dels dies anteriors i preparar-se per l'ascens de l'últim dia!!!passem la tarda a la piscina i jugant a cartes amb el nostre grup, tenim molta sort i compartim els 3 dies de trekking amb l'Eddie i la Katherine, una parella d'australians que també estàn fent la volta al món, la Pascale i l'Anna, una suïssa i una francesa que estan 3 mesos viatjant pel Perú i Bolívia, i en Bart, un holandès que està de vacances pel Perú.

El darrer dia toca matinar de valent ja que a les 5.30h comencem a caminar. Ens esperen 3 hores de pujada i un altre cop el desnivell de 1.000m!! Les vistes són espectaculars i arribem a Cabanaconde cap a les 9h on ens preparen un esmorzar suculent, acompanyat d'un bon mate de coca!!!

L'endemà, ja de nou a Arequipa, anem a sopar amb la Pascale i l'Anna per celebrar que havíem fet el trekking sencer. D'aperitiu ens vam prendre un pisco sour, una beguda típica peruana que porta aiguardent, suc de llimona, una clara d'ou i gel picat. Per menjar, la Pascale i l'Albert es van atrevir amb el cuy chactao, que bàsicament seria un conillet d'Índies arrebossat. Quan te'l porten fa una mica d'impressió, ja que veus l'animal estirat a sobre del plat que sembla que t'estigui mirant, però quan el tastes és ben bo (de gust s'assembla al conill)!! El sopar el vam acompanyar d'un vi de la casa peruà que no era cap meravella, però ens el vam beure igualment!!

Proper destí: Cuzco, Valle Sagrado i...Machu Picchu!!!!