FA QUE VIATGEM...

5 d’abr. 2010

De Mendoza vengo, ¡¡qué pedo que tengo!!

Hem passat 3 dies a Mendoza, el primer dia el vam dedicar a organitzar una mica el que volíem fer i a descansar dels 2 dies seguits d'autobús.

La ciutat ens ha agradat molt, té molt d'ambient i està molt neta (cosa que no es pot dir d'altres ciutats argentines). Té moltes places plenes de zones ajardinades i les avingudes són amples i plenes de terrassetes, als mendocins els agrada gaudir de la seva ciutat i fan força vida al carrer.

El segon dia vam fer una inspecció profunda a la zona vinícola, així que vam llogar un parell de bicicletes i entre copa i copa vam pedalar una mica ;), ja sabeu què diuen: "Si bebes no conduzcas,¡¡pedalea!!"

Hi ha dues maneres de visitar la zona, o bé llogues un tour que et porta als millors cellers però et fan pagar les ganes, o bé llogues una bicicleta i visites pel teu compte els cellers on les cames et portin. Aquesta opció és molt més barata, divertida i gratificant ja que al menys vas cremant algunes de les copes que et vas pimplant!

Ens vam passar tot el dia a Maipú, una zona molt a prop de Mendoza on hi ha més de 1200 cellers!!!ens vam sentir al paradís!! Visitem un total de 10 cellers i com us podeu imaginar al final del dia la bici anava tota soleta.

I és que com diuen els mendocins: "Si a Mendoza vino y no tomó vino, ¿a qué carajo vino?"

El tercer dia, amb ressaca inclosa, vam anar a veure l'Aconcagua, el segon pic més alt del món després de l'Himalaia amb 6962m!!! Vam trobar uns paisatges al·lucinants pel camí i vam descobrir curiositats com que la pel·lícula "Siete años en el Tíbet" no es va gravar al Tibet sinó aquí!!

El pic nevat del fons és l'Aconcagua!!

Més coses, vam veure una formació rocosa que anomenen Puente del Inca, un pont que s'ha creat de forma natural com a conseqüència de l'erosió causada per l'aigua del riu.

L'aigua del riu té un alt contingut en sofre així que si deixes en remull qualsevol objecte s'acaba impregnant i agafant un color groc molt curiós!

Ja per acabar la rutilla de l'últim dia vam anar al Cristo Redentor, un monument situat a 4200m que simbolitza la pau entre Argentina i Xile. L'estàtua es troba just a la frontera entre tots dos països. Nosaltres no havíem estat mai a tanta alçada i s'ha de dir que la falta d'oxigen es nota i t'ho has de prendre amb la calma a l'hora de moure't perquè si no t'agafa un bon mareig!!

Després d'aquí hem passat uns dies a Santiago, la capital xilena!!!